Consejos

En esta sección podrás encontrar una serie de prácticos consejos para que tu equipo de esquí este siempre en las mejores condiciones

ESQUÍS

Quan vos n’aneu de viatge i no teniu funda amb què protegir els vostres esquís quan van en l’exterior de l’automòbil, podeu usar el rotllo de cuina transparent (no aeronfix) per a embolicar les vostres taules i així portar-les protegides d’impureses.

Quan prengueu alguna cosa o pareu a descansar en la cafeteria i voleu que les vostres taules estiguen fora de perill de possibles pispes, tan senzill com emparellar-la amb una altra taula d’algun amic i col·locar les dos parelles separades per alguns metres entre si.

Aquest no és un consell sobre el material de neu, sinó de supervivència. Si alguna vegada vos trobeu en alguna situació on estigueu fora de pista i la neu estiga gelada MAI vos lleveu els esquís i baixeu caminant. És molt perillós fer això perquè si caieu i esvareu muntanya avall sense portar posats els esquís, el vostre cos, en pesar més de cintura cap amunt, rotarà i abaixàreu la muntanya lliscant cap avall, i amb la primera pedra que trobeu pel camí… bo, ja m’enteneu.

Cantells oxidats. Amb un full de paper d’escat, cal raspar els cantells fins que desaparega l’òxid, si no isquera, s’ha d’utilitzar una escat rígid o una raspa. Després netejar amb aigua i sabó per a llevar de la sola la taca dels cantells. Si estan encerats, després de netejar-ho cal passar-li un eixugador perquè quede com abans.

FIXACIONS

Quan es vaja a estar un llarg període sense esquiar, és recomanable relaxar els molls de les fixacions fins a col·locar l’indicador de força en el zero.

D’aquesta manera allargarem la vida de les nostres fixacions.

Abans de llançar-te a la neu neteja les fixacions, per a fer-ho només necessites aigua; això sí, no a pressió.

Encara que és obvi, molts no ho fan: retirar la neu de les zones en què la fixació i la bota s’uneixen.

BOTES

Per als dies d’esquí consecutius, és molt còmode omplir les botes després de llevar-se-les amb periòdics o paper absorbent de cuina, açò atraparà la humitat i evitareu que la humitat residual d’uns dies d’esquí faça mala olor… i la desagradable sensació de calçar-se una bota suada.

A les nits no deixeu les botes recolzades en una estufa, ja que es podria deformar la carcassa, en compte de simplement assecar-les.

Quan no useu les botes, deixeu-les sempre amb els ganxos tancats, així evitareu que es deformen.

Si us entra aigua en abundància en les botes, una capa de silicona entre els dos plàstics de la carcassa solucionarà el problema.

Ha d’aplicar-se en els cantons de la carcassa, per damunt de l’empenya i en les juntes de la puntera.

El resultat és increïble. Per a dur a terme el truc còmodament, han de separar-se les dos solapes de la carcassa fins que la silicona s’haja assecat.

Serveix per a millorar la subjecció de les botes amb diverses temporades de guerra.

Consisteix a retallar un calcetí vell per davall del turmell i calçarho al botí. La nova grossor entre carcassa i botí redundarà en una millor subjecció.

GUANTS

Mai has d’assecar els guants posant-los damunt del radiador o molt pròxims a l’estufa, s’espatlen.

Després d’esquiar, si els guants són de pell, és convenient posar-los nivea.

ULLERES

Per a evitar que se t’entelen les ulleres, els tires una culleradeta d’oli d’oliva en les lents.

Perquè no es ratllen els vidres de les teues ulleres (si al comprar-les no et donen una funda) cal fica-les en un calcetí.

10 Consejos para ser un buen esquiador:

– Todo esquiador o snowboarder se debe comportar de tal manera que no pueda poner en peligro su integridad física ni la de los otros esquiadores.

– Todo esquiador o snowboarder debe adaptar su velocidad y comportamiento a sus capacidades personales, a las condiciones generales del terreno, de la nieve, del tiempo y de la cantidad de gente que haya por las pistas.

– El esquiador o snowboarder que está por la parte de arriba, es decir desde una posición dominante, debe elegir una trayectoria que prevea la seguridad del esquiador que está por debajo.

– El adelantamiento se puede efectuar, por arriba o por abajo, por la derecha o por la izquierda, pero siempre alejados para prevenir las evoluciones del esquiador o snowboarder adelantado.

– Todo esquiador o snowboarder que entre en una pista, que siga después de una parada o que realice un giro hacia arriba, debe mirar hacia arriba y lados, para asegurarse de que puede realizar esa maniobra sin poner en peligro su integridad y la de los otros.

– Todo esquiador o snowboarder debe evitar detenerse sin necesidad sobre las pistas o pasos estrechos o sin visibilidad. En caso de caerse, deberá salir lo entes posible.

– El esquiador o snowboarder que sube o baja a pie por una pista tiene que hacerlo por el borde de la misma.

– Todo esquiador o snowboarder debe respetar las balizas y señalización de las pistas.

– En caso de accidente todo esquiador o snowboarder debe prestar socorro.

– Todo esquiador o snowboarder testigo o parte responsable o no de un accidente tiene que dar a conocer su identidad.

Contactanos

Si tienes cualquier duda y no puedes venir a la sede del club, rellena el formulario de contacto y te responderemos con la mayor brevedad posible.